Červená trestná oblast za greenem

    213

    Dobrý den,
    v pravidlech není úplně jasně popsána následující situace: Hráč z fairwaye přepálí jamku/green a skončí ve vodě označené červenými kolíky. Mezi jamkou a hranicí trestné oblasti, kde do ní míč vstoupil, je např. 20 m. Vodní plocha je nekonečně dlouhá, neexistuje druhý břeh. Je kromě hraní z původního místa (17.1.d 1) možný i jiný postup?
    17.1.d 2) Je možné chápat „dozadu po spojnici“ i místo na spojnici referenčního bodu a jamky proti původnímu směru hry? Resp. při ideálně rovné ráně oblast mezi místem původního odpalu a jamkou? Hráč by tak v našem případě dropoval 20 m před jamku ve směru hry (třeba i na jamkoviště)?
    17.1.d 3) Je možné hrát přímo z hranice červené trestné oblasti? Resp. ve vzdálenosti dvou holí od referenčního bodu, ale pořád na hranici vodní překážky tak, aby bylo dodrženo omezení „ne blíže jamce“?

    Díky za radu
    Martin

    Odpověď na dotaz

    Dobrý den Martine.

    Možná vám přijde, že v Pravidlech situace popsána není, ale je. Věřte mi.

    Na takzvanou „červenou vodu“, tedy nově červené trestné území, se vztahují odstavce Pravidla 17.
    Pro oba typy trestné oblasti (žlutá a červená) existují dvě stejné možnosti – opakovat s jednou trestnou ránu z místa, odkud jsem hrál ránu poslední, nebo na spojnici jamka-místo, kde míč naposledy proťal hranici trestné oblasti dropnout míč jakkoliv daleko směrem dozadu (od jamky). Červená trestná oblast má navíc takzvanou úlevu do strany – za tímhle novým výrazem se „schovává“ drop do výseče dvou holí, měřeno od místa, kde míč naposledy proťal hranici trestné oblasti, ne blíž jamce. Samozřejmě s jednou trestnou.
    Možnost dropu do dvou holí ve stejné vzdálenosti na druhém břehu už neexistuje. (Tedy může být stále zavedena místním pravidlem pro zrychlení hry)
    1) Nikdy nemůžeme dropovat blíž jamce, než je jakýkoliv referenční bod – tady bod, kde míč naposledy proťal hranici trestného území
    2) Nikdy nemůžeme dropovat míč při braní úlevy od trestné oblasti v trestné oblasti, úleva musí být úplná.
    3) Pokud nelze najít ani vhodné místo pro úlevu na spojnici (voda mizí v dáli a vlastně třeba i mimo hřiště), ani na dvě hole, pak – bohužel – nezbývá, než jít hrát s jednou trestnou z místa poslední rány (té, která ve vodě skončila).

    Díky za dotaz Martine, hezkou hru.

     

    Pokud tento dotaz neobsahuje odpověď toho co jste hledali, zeptejte se sami v poradně!