Drop

    259

    Dobrý den pane Michaeli,
    prosím Vás, měl bych na Vás jeden dotaz.
    19.2 vysílali v televizi turnaj PGA z „Genesis Invitational“. Tam zahrál Patrick Cantlay na tříparové jamce (tuším č.6) 1.ranou do prostoru mezi green a bunker (asi semiraf) a zabořil se mu, takže dostal možnost beztrestného dropu – tomu ještě rozumím. Bylo to na samé hraně bunkru, takže vymezený prostor pro drop byl v šikmé ploše směrem do bunkru. Logicky se míček pokaždé do toho bunkru skutálel. Vše prováděl pod dohledem rozhodčího a ten mu okamžitě po druhém dopadu ukázal místo kde si má míč „postavit“. Můj dotaz zní: dle televizních záběrů se míč neodkutálel dále než na dvě hole proč si tedy míč mohl „stavět“ v tom semirafu a proč nehrál z místa kde se zastavil? Bylo to proto, že dropoval vně bunkru a skutálel se do něj?
    Děkuji za Vaší odpověď a hlavně za trpělivost a osvětu nám rekreačním nadšencům.
    p.s: Snad ta divná doba brzy skončí a místo abychom se dívali jen na televizi tak se sejdeme na hřišti.

    Radim Š.

    Odpověď na dotaz

    Dobrý den Radime,

    Máme tady druhý případ zabořeného míče v řadě za sebou. Po kontroverzní situaci s Patrickem Reedem je tu další Patrick, ovšem tentokrát není pochyb, že beztrestný drop je na místě. Celá procedura nádherně zdokumentována zde:

    Začnu malou opravou, která je nesmírně důležitá. Cantlay umisťoval míč až po třetím dropu. Protože ten druhý drop se nepovedl do výseče. My tomu říkáme ‚no-drop‘. Nepočítal se. Takže v souladu s Pravidly dropoval, pak minul výseč a pak tedy druhý (technicky třetí) drop byl v pořádku a musel míč umístit.

    A sám jste si přišel na správnou odpověď Radime. Drop musím opakovat, když:
    16.3b Úleva pro zabořený míč
    Jestliže je hráčův míč zabořen v poli a úleva podle Pravidla 16.3a je možná, může hráč využít beztrestnou úlevu tak, že spustí původní nebo jiný míč v oblasti úlevy (viz Pravidlo 14.3):
    • : Místo bezprostředně za místem, kde je míč Referenční bod zabořen.
    • : Jedna Velikost oblasti úlevy měřená od referenčního bodu délka hole, avšak s těmito omezeními:
    • : Omezení rozsahu oblasti úlevy
    » Musí být v poli, a
    » Nesmí být blíže jamce, než referenční bod.

    Takže jak píšete, míč který po dropu skončí v bunkeru, musí být znovu spuštěn. Dvakrát, následně se umisťuje tam kde, se při druhém dropu dotknul poprvé země.

    A taky neuškodí si říct, že i kdyby tma nebyl bunker ale pouze mez / stráň, byla by procedura stejná, protože míč musí po dropu zůstat v oblasti vyměřené pro úlevu.
    Což by se i bez bunkeru Patricku Cantlayovi taky zřejmě nepodařilo.

    Díky moc za dotaz a za vaši trpělivost
    A k p.s.? Ani nevíte, jak mi mluvíte z duše.
    Tak hezkou hru, až vyrazíte.

    Pokud tento dotaz neobsahuje odpověď toho co jste hledali, zeptejte se sami v poradně!