Hra cizím míčem

    210

    Dobrý den pane Jone,
    v Motole jsem zahrála do křoví a míček, který tam našla jsem odehrála. Ale nebyl to můj míč. Ten můj křovím proletěl a dalo se s ním pokračovat. Za hru cizím míčem jsme si připočetla dvě trestné, ale nevím, jestli jsem si neměla připočítat i ten úder, odehraný cizím míčem.
    Děkuji za odpověď
    Daria

    Odpověď na dotaz

    Dobrý den Dario!

    Situaci na kterou se ptáte, řeší Pravidlo 6.3c Nesprávný míč. Jakmile k tomuhle „neštěstí“ dojde, hráč dostane na dané jamce dvě trestné a rána nebo i více ran zahraných cizím míčem se nezapočítávají. Takže modelový případ: Drive, hledám, „něco“ najdu v roughu, nepodívám se pořádně (oficiálně se tomu říká identifikace), postrčím míč v roughu kousek dopředu, další ránu do bunkeru, z něj konečně na green. Na greenu zvednu míč, abych ho očistil a hele… Není můj. Co je důležité je, že musím zpátky a chybu opravit (Stableford je jednoduchý, v něm, když se mi nechce zpátky, prostě škrtnu jamku), to znamená zkusit najít původní míč. Pokud jsem už předtím hledal, budu mít na toto „nové“ hledání zbytek ze tří minut, které jsem při první hledání nevyčerpal. Pokud jsem nic nehledal a rovnou odehrál cizí míč, můžu hledat celé tři minuty.

    Pokud svůj původní míč v celkovém limitu tří minut najdu, pak jsem hrál drive (1) a započítám si dvě trestné za hru nesprávným míčem, rány tímto nesprávným míčem zahrané se mi do součtu jamky nepočítají, takže jsem našel původní a sním pokračuji a bude to čtvrtá rána.
    Pokud svůj původní míč v celkovém limitu tří minut najdu, pak jsem hrál drive (1) a započítám si dvě trestné za hru nesprávným míčem, rány tímto nesprávným míčem zahrané se mi do součtu jamky nepočítají, a pokud míč bude nehratelný, dropuji a moje další bude pátá rána.
    Pokud svůj původní míč v celkovém limitu tří minut nenajdu, pak jsem hrál drive (1) a započítám si dvě trestné za hru nesprávným míčem, rány tímto nesprávným míčem zahrané se mi do součtu jamky nepočítají, musím zpátky na odpaliště, protože můj původní míč je ztracený a z odpaliště to bude moje pátá rána.

    Vždycky je lepší se na míč podívat, než do něj bouchnu. Ale to vy, Dario, teď už víte.
    A přesná odpověď na váš dotaz – rány zahrané nesprávným (cizím) míčem se do výsledku nezapočítávají.

    Díky za dotaz a hezkou hru!

    Pokud tento dotaz neobsahuje odpověď toho co jste hledali, zeptejte se sami v poradně!