hrát či nehrát? (provizi)

    203

    Dobrý den, pane Jone,
    na Loretě na jamce č. 8, 3par, poslala spoluhráčka první ránu vlevo, do křoví, kde není trestná oblast. Míč tam dle trajektorie mohl, ale nemusel zůstat. Rozhodla se pro provizi, kterou bezpečně posadila na green. Pak šla hledat a míč vcelku rychle identifikovala právě v tom křoví. A začala řešit a zkoušet hrát ten původní, což byl oříšek, stálo to dost času a stejně nakonec dopadla špatně. Mám otázku, zda se mohla při znalostech, kde leží oba míče, rozhodnout, že bude patovat 4. ranou provizi, čímž by se provize stala míčem ve hře…
    A jak by se posuzovalo, kdyby hráč na 3paru provizi se štěstím dal přímo do jamky?

    předem děkuji za odpověď,
    zdraví Petr

    Odpověď na dotaz

    Dobrý den Petře.

    To, co se vám přihodilo, je velice standardní situace, ve které mnoho hráčů tápe.
    Spoluhráčka postupovala velmi správně hrou provizorním míčem. Ve chvíli, kdy hráč do tří minut od začátku hledání najde svůj původní míč, není už možné provizí pokračovat. Takže dojít na green a dokončit provizorně hraným míčem nelze.
    Co lze je nejít vůbec hledat a pokračovat rovnou míčem provizorním. Podle Pravidla 18.3c(2) by spoluhráčka zahrála blíž jamce, než je předpokládaná poloha původního míče, a provizorní míč by se stal míčem ve hře. I kdyby následně někdo původní míč našel, bude to už irelevantní.
    K tomu se vztahuje i varianta s „falešným hole in one“. Pokud by se tak ve vašem případě stalo, to znamená spoluhráčka by provizorní míč zahrála do jamky, pospíšila si a dokázala vyjmout provizorní míč z jamky dřív, než byl původní míč nalezen, pak by zapsala na této jamce trojku. O této situaci se lze dočíst v Interpretacích, konkrétně v Interpretaci 18.3c(2)/4. Interpretace nahradily dřívější Rozhodnutí, měly by být k dispozici v každém klubu a jsou pouze v angličtině.

    Moc díky za váš dotaz na frekventovanou situaci Petře a přeji hezkou hru!

    Pokud tento dotaz neobsahuje odpověď toho co jste hledali, zeptejte se sami v poradně!