Minutí míče

    339

    Dobrý den,
    nedávno jsem byl svědkem kdy hráč zcela minul míč na odpališti a prohlásil, že naštěstí se podle nových pravidel se úder nepočítá. Když se kohokoli zeptám tak všichni tvrdí, že i když míč při pokusu o ránu kompletně minete, rána se počítá a míč je ve hře.
    Ale při pročítání pravidel, obzvlášť pravidla č. 10 Příprava a zahrání rány není žádná zmínka o tom jak si počínat v tomto případě. Takže nemůžu ukázat na text kde to jasně napsáno.
    Předem děkuji za vysvětlení.
    Sýkora

    Odpověď na dotaz

    Dobrý den pane Sýkoro.

    Všechny pokusy zahrát míč, ať už skončí v jamce, v roughu, ve vodě, bunkeru, autu nebo míč jen poskočí pár centimetrů dopředu, včetně toho, že zahrajete ‚luftšlág‘, ‚airshot‘ nebo jak se ještě jinak říká míč promáchnete, tedy kompletně minete, se počítají.

    Hráčovo prohlášení se rozhodně nezakládalo na Pravidlech golfu, která platí od ledna 2019, ani by se nezakládala na Pravidlech předcházejících edicí.

    Najít lze vše tam, kde je potřeba začít Pravidla číst, byť se v nové edici sekce přesunula až skoro na konec publikace.
    Jde o DEFINICE.
    V nich, na straně 216, najdete tento text:

    Rána; Úder (Stroke)

    Dopředný pohyb hole s úmyslem zasáhnout míč.
    Nicméně se nejedná o ránu, jestliže hráč:
    • Se během prošvihu rozhodne nezasáhnout míč a vyhne se tomu buď tak,
    že úmyslně zastaví hlavu hole předtím, než dosáhne míče, nebo pokud toto
    nezvládne, že míč úmyslně mine.
    • Náhodou zasáhne svůj míč při provádění cvičného švihu nebo při přípravě
    k ráně.
    Když se Pravidla odvolávají na „zahrání míče“, znamená to totéž, jako provedení
    rány.
    Hráčovo skóre na jamce nebo za kolo se popisuje jako počet „ran“, což zahrnuje
    jednak zahrané rány a také všechny trestné rány (viz Pravidlo 3.1c).

    Takže i nepovedený luft je rána, kterou je třeba započítat.
    Díky za váš dotaz!

    PS: přechodem na novou poradnu na novém webu golf.cz jste určitě svůj dotaz bez problémů našel.

    Pokud tento dotaz neobsahuje odpověď toho co jste hledali, zeptejte se sami v poradně!