Nechtěný pohyb míče 3

    166

    Dobrý den pane Jone,
    moc se omlouvám ale snad naposledy si přihřeju polívčičku k dotazům a odpovědím Luďky a Tomáše. Při pohnutí míčem při cvičném švihu musím míč vrátit s jednou trestnou. Když míč nevrátím a hraju jako další ránu v pořadí, je to hra z nesprávného místa?
    Díky za odpověď a snad tím bude problém uzavřen.
    Petr

    Odpověď na dotaz

    Dobrý den Petře,

    Přesně, jak píšete.
    Pokud při cvičném švihu na fairwayi, v roughu, v bunkeru nebo na greenu pohnete míčem a nevrátíte ho na původní místo, pak budete hrát z nesprávného místa.
    Trestnou za pohnutí míčem ve hře si nezapočítáte, protože trest za hru z nesprávného místa jsou dvě trestné, jak najdeme pod Pravidlem 9.4:

    Trest za zahrání neoprávněně nahrazeného míče nebo za zahrání z nesprávného místa v rozporu s Pravidlem 9.4: Všeobecný trest podle Pravidla 6.3b nebo 14.7a.

    Záměrně jsem neuvedl Trestnou oblast, protože v ní konkrétně – jak už jsem psal, při pohnutí míčem cvičným švihem při snaze odehrát ho, jak leží, taky dostanete jednu trestnou, pokud ho nevrátíte a zahrajete z nové polohy, když stále chcete pokračovat hrou z trestné oblasti, pak dostanete místo jedné dvě trestné, stále ale máte možnost další, a to je – za pohnutí míče cvičným švihem v trestné oblasti, když ho chcete hrát, jak leží, si připočítat jednu trestnou a následně s jednou další trestnou vzít úlevu od trestné oblasti podle některé z možností v Pravidle 17.1d
    Pokud je v této situaci ještě cokoliv nejasného, rád se k ní vrátím. Už dávno v minulosti se v problematice cvičného švihu a pohnutí míčem ve hře dost „tápalo“.

    Díky za váš dotaz Petře a i pro vás – hezkou hru pokud ještě nejsou vaše hole zazimované!

    Pokud tento dotaz neobsahuje odpověď toho co jste hledali, zeptejte se sami v poradně!