Nechtěný pohyb míče.

    354

    Dobrý den,

    ráda bych se vás zeptala na situaci, kdy hráč při cvičném švihu pohne míčem.
    Musí si udělit trestnou ránu?

    Děkuji Ludka

    Odpověď na dotaz

    Dobrý den Luďko.

    Velice záleží na tom, jestli se situace odehrála na greenu nebo nikoliv.
    Ze zadání je evidentní, že míčem pohnul hráč nechtěně při cvičném švihu, nikoliv však místo.

    Pokud k tomu došlo kdekoliv mimo green, pak podle Pravidla 9.4a platí, že jestliže hráč zvedne svůj míč v klidu, nebo když způsobí, že se pohne, musí se míč vrátit na původní místo (které, když není známo, musí být odhadnuto) a také za pohnutí míčem ve hře obdrží jednu trestnou ránu.

    Ovšem pokud hráč na greenu při cvičném švihu pohne svým míčem, pak platí Výjimka 3 u stejného Pravidla:
    Náhodné pohnutí míčem na jamkovišti: Není trestné, jestliže hráč náhodou způsobí, že se pohne jeho míč na jamkovišti (viz Pravidlo 13.1d), bez ohledu na to, jak se to stalo. Hráč poté, co míčem pohne nechtěně při cvičném švihu na jamkovišti, prostě míč beztrestně vrátí.

    Díky za váš dotaz a hezkou hru, případně krátkou zimu, podle toho, v jakém módu se nacházíte.

    Pokud tento dotaz neobsahuje odpověď toho co jste hledali, zeptejte se sami v poradně!