Odpaliště II

    509

    Dobrý den pane Jone,
    vrátím se ke svému dotazu ohledně neprotnutí kamenů. Vyjádřil jsem se nepřesně, míč po kolegově ráně odpaliště zcela opustil, byl cca 10m daleko, ale rána nešla přes kameny. Podařila se mu taková pěkná „pravoúhlá“ rána. Proto si myslím, že ta jedna trestná byla v pořádku. Kdyby míč zůstal na odpališti, hraje jak leží nebo týčkuje a hraje 2., to je jasné.

    Marek

    Odpověď na dotaz

    Marku dobrý den,
    K vašemu upřesnění – váš spoluhráč mohl beztrestně pokračovat druhou ránou z místa, kde se míč po první ráně zastavil. Stále – i v této situaci – platí tato část mé odpovědi z první reakce:
    Jak dřív tak i teď je nepodstatné, jestli míč po ráně protne kameny. I když míč při pokusu o ránu kompletně minete, rána se počítá a míč je ve hře.
    Takže i míč, který neprotnul kameny a skončil cca 10m daleko mimo odpaliště je ve hře, a nic v Pravidlech nenutí hráče připsat si povinně trestnou a jít znovu zpátky. Už proto, že základem golfu číslo jedna je snažit se hrát míč jak leží.
    Pouze pokud hráč chce využít úlevu, pak mu Pravidla nabízejí možnosti úlev beztrestných (15.2 – pohyblivé závady, 16 – Úleva od abnormálního stavu hřiště…) nebo úlev s jednou trestnou ránou (17 – Trestné oblasti, 18 – Ztráta rány a vzdálenosti, 19 – Nehratelný míč). Pokud hráč chce hrát svůj míč, pak pouze ve třech případech tak nesmí učinit a musí brát povinně úlevu;

    18.2a(2) – míč mimo hřiště, zpátky s jednou trestnou,
    13.1f – povinná úleva od nesprávného jamkoviště, beztrestně
    2.4 – oblasti se zákazem hry, podle toho, jak je oblast značená, trestné území povinně s jednou trestnou, abnormální stav hřiště beztrestně, aut s jednou trestnou a ztrátou vzdálenosti

    Takže – stejně jako v první odpovědi – trochu jste kolegu osolili. Nicméně i on nese svůj podíl na zbytečně přísném řešení situace, protože neznal zřejmě dostatečně Pravidla. Ale na druhou stranu si třeba jen věřil, že mu ta jedna trestná na výsledku zápasu nijak neublíží a nechtěl pokazit jinak prima den, a tak se prostě nehádal.

    Díky za doplnění Marku a hezkou hru!

    Pokud tento dotaz neobsahuje odpověď toho co jste hledali, zeptejte se sami v poradně!