Umístění míče na původní místo

    204

    Dobrý den pane Jone,

    při jednom z předchozích dotazů tazatel uvedl, že se na ferveji dotýkaly dva míče (nebo podobná situace, kdy jeden míč brání ve hře druhému hráči). Rozumím tomu, že přední míč se označí, zvedne a druhý hráč odehraje ránu. No ale co když vysekne ukázkový řízek? Při umístění míče druhého hráče na původní místo jsem nenašel, že by se poloha „rekonstruovala“, znamená to, že druhý hráč musí umístit míč do divotu a hrát z divotu?

    Předem děkuji za odpověď, hezký den,
    Petr Brňák

    Odpověď na dotaz

    Dobrý den Petře.

    Na rozluštění této situace máme Pravidlo 14.

    14.2d Kam se má míč vrátit, jestliže se změnila jeho původní poloha
    Jestliže se původní poloha zvednutého nebo pohnutého míče změnila, musí hráč míč vrátit následovně:
    (2) Míč jinde než v písku. Když byl míč jinde než v písku, musí hráč vrátit míč tak, že ho umístí na nejbližší místo, které poskytuje polohu co nejpodobnější původní poloze a které:
    • Je ve vzdálenosti nejvýše jedné délky hole od původního místa (které, když není známo, musí být odhadnuto) (viz Pravidlo 14.2c),
    • Není blíže jamce, a
    • Je v té samé oblasti hřiště, jako původní místo.

    Takže na fairwayi, ale i v roughu nebo třeba v trestném území, nic nerekonstruujeme, najdeme nejbližší místo, na kterém bude poloha míče stejná nebo velice podobná té, jak původně ležel (naplníme všechny tři podmínky zmíněné výše) a míč beztrestně umístíme.

    Díky za dotaz a hezkou hru!

    Pokud tento dotaz neobsahuje odpověď toho co jste hledali, zeptejte se sami v poradně!