Zatopeny bunker, micek opreny o hrabe nad bunkerem

    353

    Dobry vecer pane Jone,
    dva hned 2 dotazy:
    1) bunker zatopeny vodu a micek je ve vode tak, ze neni mozne dropovat v bunkeru ne blize k jamce- jak postupovat?A neexistovaly ulevy typu modry kolik ci mistni pravidlo event. prohlaseni Soutezniho vyboru ( viz otazka zde v Poradne 3.9.2020)
    Podotazka- musim mic ve vode v bunkeru najit a identifikovat, abych nemusel uplatnovat pravidlo o ztracenem mici ( i kdyz je takrka jistota , ze po rane z abschlagu micek doplachtil prave tam…)?

    2)mic je opreny o hrabe na svahu nad bunkerem. Vyhledem k strmosti svahu micek neni mozne ani umistit, neudrzi se a zakutali se rovnou do bunkeru. Co s tim? Vyresili jsme pragmaticky nalezenim nejblizsiho mista ulevy ( ne blize k jamce), kde se dalo dropnout.

    P.S. Dam krk na to, ze tohle bylo diskutovano v minulosti, nicmene nemohu najit drivejsi poradnu( nebyl by na ni odkaz???), kde bylo perfetni vyhledavani podle vyrazu tak, aby clovek nemusel prolezat vsechny dotazy/odpovedi…..

    Diky za poradnu a za Vase odpovedi, Honza

    Odpověď na dotaz

    Dobrý den Honzo.

    1) Bunker
    Pod příspěvkem je obrázek, který se odpovědi ohledně situace s bunkerem týká.
    Pravidlo 16.1c(1)  Úleva pro míč v bunkeru uvádí, že hráč může ve zcela zatopeném bunkeru najít místo maximální možné úlevy.
    To musí být pořád v daném bunkeru a nesmí být blíž jamce. V překladu to znamená, že najdete místo s mělčí vodou (třeba jen na povrchu písku nebo dokonce jen při vyšlápnutí), kam má smysl míč spustit a bude po dropu stále nějak hratelný. Taková situace je beztrestná.
    Nově Pravidla nabízejí možnost s jednou trestnou ránou spustit míč na spojnici jamka-míč v bunkeru libovolně daleko mimo bunker za něj. (viz.obrázek)
    Co se týká značení zatopených bunkerů – ano, Soutěžní výbor / správa hřiště mohou umístěním kolíku (nejlépe modré barvy) do bunkeru tak zvaně „dát bunker ze hry“. To je časté, byť dost nepřesné vyjádření. Takto označený bunker se stává Půdou v opravě, což znamená, že hráč stále smí míč z bunkeru zahrát (není ze hry). Rozdíl je potom v tom, že dropovat míč mimo bunker lze beztrestně, jen pozor, nebude to po linii ale do výseče jedné hole od nejbližšího místa úlevy.

    Najít míč v zatopeném bunkeru nemusíte, pokud je známo nebo prakticky jisto, že míč v tom zatopeném bunkeru skončil. Samotný „cákanec“ ještě něznamená, že míč je ve vodě v bunkeru. Mohl klidně hodit žabku a bude před ním… Viz. Pravidlo 16.1e

    2) Hrábě
    Pokud se při odstranění hrábí (pohyblivá závada) míč pohne, není to trestné a musí se umístit (ne dropnout) na původní místo- To se vám evidentně nedařilo kvůli terénním podmínkám.
    Pravidlo 14.2e – hráč zkusí míč vrátit (ne dropovat, položit) ještě jednou na původní místo, když to nejde (míč nezůstane stát), hráč ho zkusí umístit na takové nejbližší místo, kde je pravděpodobné, že míč stát zůstane, a které není blíže jamce, než místo původní, a aby míč nakonec byl umístěn na takové části hřiště, kde původně ležel.

    (pokud ležel na greenu, pak musí být umístěn na greenu, pokud to bylo v bunkeru, pak musí být v bunkeru, ve vašem případě šlo o fairway nebo rough, pak musí být umístěn na fairwayi nebo v roughu)

    ad vaše PS: po změně majitele došlo k přechodu na zcela nový redakční systém. Nakonec to bylo docela dobře (byť neúmyslně) načasováno. Spousta odpovědí ve „staré Poradně“ by dnes již byla neplatná, protože nová Pravidla přepsala staré postupy. Takže nezoufejte, že „stará verze“ není k nalezení. A k tomu vyhledávání – ano, snad se již brzy této funkce dočkáme. Zatím je dotazů jen pár, ale množí se, tak se tento čas blíží.

    Díky za dotaz Honzo.

    Pokud tento dotaz neobsahuje odpověď toho co jste hledali, zeptejte se sami v poradně!