Český golf tápe, zatímco Dentsu mění sportovní zábavu ve světě

Kristýna Šrámková Kristýna Šrámková Volby ČGF Komentáře
Sdílet

Česká golfová federace už roky marně hledá efektivní způsoby, jak moderně prezentovat tento sport a oslovit nové hráče. Přestože delegáti Konference ČGF na loňském březnovém zasedání většinově schválili spolupráci s globální marketingovou agenturou Dentsu, Výbor ČGF ji následně svévolně zablokoval – údajně kvůli „nevyhovujícím vizuálům“.

Tento krok je nepochopitelný, vezmeme-li v úvahu, že Konference dala jasný mandát k navázání spolupráce, nikoliv k jejímu posuzování či dokonce zastavení. Dentsu patří mezi největší světové hráče, pomáhá budovat značky i rozvíjet sportovní marketing po celém světě.

Zábavní divize Dentsu nedávno oznámila strategické partnerství s PGA of America a producentem Johnem Cohenem na vytvoření nové animované sportovní franšízy, kde golf hraje hlavní roli. Tento projekt si klade za cíl přiblížit golf dětem a rodinám prostřednictvím zábavného, moderního příběhu zasazeného do fiktivního světa „SportsCity“.

PGA of America, organizace sdružující více než 30 000 golfových profesionálů, se denně podílí na rozvoji a popularizaci golfu. Klíčovou součástí nové animované série bude i program PGA Jr. League, který už pomohl více než půl milionu dětí objevit kouzlo golfu. Tento program nabízí týmovou hru pro mladé hráče do 17 let pod vedením trenérů PGA a je zároveň pilířem nadace PGA of America REACH, která usiluje o dostupnost golfu pro všechny děti bez ohledu na jejich finanční či sociální situaci. Výnosy z této franšízy podpoří nejen PGA Jr. League, ale i další iniciativy zaměřené na mládežnický golf.

Zatímco Dentsu znovu ukazuje, jak propojení sportu, zábavy a marketingu může proměnit vnímání golfu u nové generace, Česká golfová federace stále přešlapuje na místě. Golf v Česku zoufale potřebuje moderní strategii a promyšlenou komunikaci – ne další nefunkční kompromisy, které jen stojí čas a energii. PGA of America inovativně využívá digitální nástroje, aby oslovila mladé hráče, zatímco ČGF se drží zastaralých marketingových metod, které brzdí rozvoj tohoto sportu.

Dentsu není v golfu žádným nováčkem. Spolupracuje s nejvýznamnějšími světovými značkami, organizacemi a hráči, přičemž pomáhá přetvářet golf v moderní a atraktivní sport. Například FedEx, klíčový partner PGA Tour, od roku 2007 spoléhá na Dentsu při aktivacích svého sponzoringu a budování vztahu s golfovou komunitou. FedEx Cup, jeden z největších turnajových systémů světa, vznikl právě díky tomuto partnerství a přinesl golfu zcela novou dynamiku.

Dalším významným projektem je spolupráce s IBM, která je již téměř 30 let globálním partnerem Masters Tournament. Dentsu zde zajišťuje VIP pohostinství, vytváří digitální strategie a poskytuje exkluzivní zážitky pro nejvyšší management světových firem.

A zatímco Dentsu pomáhá globálním značkám oslovit nové generace golfistů, Česká golfová federace není schopna využít ani jednu z těchto příležitostí. Místo efektivního partnerství s Dentsu federace raději couvla, což je dalším důkazem její bezradnosti reagovat na moderní trendy.

Český golf potřebuje změnu – a to nejen ve vedení, ale i v celkovém přístupu ke komunikaci, marketingu a rozvoji sportu. Pokud ČGF nebude schopna přijmout moderní strategie a spolupracovat se špičkovými agenturami, zůstane český golf v mezinárodním měřítku stále jen okrajovým sportem bez jasné budoucnosti.