ROZHOVOR: Jaroslav Kuracina: Kvalitní hřiště je základ, ale srdcem resortu jsou golfisté

Jaroslav Kuracina, zkušený golfový manažer, který přináší svou vizi a odborné know-how do Prague City Golf Vinoř

DEVÍTKA Jaroslava Kuraciny – devět otázek pro muže, který mění český golf Jaroslav Kuracina je respektovaným jménem českého golfového managementu. Ve Mstěticích dokázal proměnit areál v jeden z nejnavštěvovanějších v Česku, a nyní se chystá na další výzvu – od letošní sezony se ujímá vedení Prague City Golf Vinoř.

Jeho vize pro Vinoř je jasná: udělat z něj prémiovou golfovou destinaci, která nabídne nejen špičkové hřiště a prvotřídní služby, ale především živou golfovou komunitu, kde se hráči budou cítit jako doma. Jaké kroky podnikne jako první? Jak plánuje přilákat nové hráče? A splní si někdy svůj vlastní golfový sen?

O tom všem hovoří v exkluzivním rozhovoru pro GOLF.cz, kde jsme mu položili devět otázek. ⛳

Jak bys zhodnotil své působení ve Mstěticích? Co se ti nejvíce podařilo?

„Vybudoval jsem se svým, dnes už bývalým týmem, jeden z nejnavštěvovanějších golfových areálů v ČR. Zásadním momentem byla proměna celého areálu, který prošel kompletní a nákladnou rekonstrukcí klubovny. Díky tomu dnes Mstětice mohou plně konkurovat velkým resortům se zvučnými jmény a nabídnout hráčům špičkový golfový zážitek a profesionální servis.“

Na jaké momenty z Mstětic vzpomínáš nejraději? Je něco, na co jsi obzvlášť hrdý?

„Golf je radost. Moje nejmilejší vzpomínky se týkají skvělé a přátelské členské základny, turnajů a eventů. Golfisté se často stali mými přáteli a nemohu zapomenout na skvělý tým lidí kolem sebe, své úžasné kolegy. Byli součástí mého denního života. Pro každého je největší odměnou, když vidí, že se golfisté u nás cítí jako doma, rádi se vracejí a jsou součástí naší komunity. To je to, co dělá golf výjimečným.“

Teď tě čeká nová výzva ve Vinoři. Co tě přesvědčilo, že právě tohle je další správný krok?

„Vinořské hřiště, které je součástí tří areálů a značky Prague City Golf, je ambiciózní projekt s obrovským potenciálem. Líbí se mi vize Tomáše Rašky (zakladatel investiční skupiny Natland, která stojí za PCG) posunout areál na ještě vyšší úroveň – rozšíření členské základny, navýšení počtu turnajů a eventů a především poskytování špičkového servisu klientům.

Věřím, že je možné navázat na dosavadní práci a vytvořit moderní, atraktivní golfový resort, který bude hráče nejen bavit, ale i inspirovat k růstu. Chce to ale ještě několik let tvrdé a soustředěné práce.“

„Náš cíl je jasný – udělat z Vinoře špičkový resort s profesionálními službami a přátelskou atmosférou, která patří do rodiny značky Prague City Golf. Zaměřím se především na kvalitu hřiště, vylepšení hráčského zážitku a silnější propojení s golfovou komunitou.

Plánujeme více eventů, modernější a efektivnější komunikaci a nabídku atraktivních výhod pro členy, aby se resort stal oblíbeným a vyhledávaným místem. Máme rozhodně co nabídnout, a to nejen pražským golfistům – ve Vinoři se můžete ubytovat a již brzy si užít nejen golf, ale třeba i wellness.“

Co dělá špičkového manažera golfového hřiště? Jak vypadá běžný den v této roli?

„Klíčem je být neustále v pohybu, mít cit pro detail a neztrácet optimismus. Každý den zahrnuje řešení provozu, komunikaci s hráči, plánování akcí a koordinaci týmu. Manažer musí rozumět byznysu, ale zároveň být blízko golfistům a návštěvníkům resortu, protože právě oni tvoří jeho srdce.

Samozřejmě musí být oporou svého týmu a tým musí být oporou jemu. A ano, znamená to být hodně v práci. Bez neustálého dohledu nad chodem areálu a zajištění, že všechno funguje, jak má, to prostě nejde.“

Golfový areál Vinoř I Prague CIty Golf

V golfu se stále řeší, jak přilákat nové hráče. Co dnes rozhoduje o úspěchu hřiště?

„Dostupnost, zážitek a komunita – to jsou klíčové faktory úspěšného golfového hřiště.

Hřiště musí být přívětivé pro nové i zkušené hráče, nabídnout něco víc než jen golf a vytvořit prostředí, kde se lidé cítí dobře. Trendy jasně ukazují, že hřiště s přátelskou atmosférou a kvalitními službami mají mnohem větší šanci uspět.

Věřím, že se nám ve Vinoři podaří přesně tohle vybudovat.“

Jak vnímáš kvalitu českých golfových resortů? Co jim chybí a v čem naopak vynikají?

„Česká hřiště jsou na velmi dobré úrovni. Máme skvělé designy a nádherné přírodní scenérie.

Co nám ale chybí, jsou větší inovace, lepší marketing a cílenější přístup k novým hráčům. A samozřejmě větší zájem mladé generace, na kterou se chceme aktivně soustředit.

Celkově ale český golf udělal obrovský krok kupředu a rozhodně máme čím se chlubit.“

S jakými prvními kroky začneš ve Vinoři? Na co se zaměříš v prvních týdnech?

„První týdny budou především o seznámení s týmem, hráči a důkladném pochopení chodu resortu.

Chci se co nejrychleji zaměřit na klíčové oblasti, kde můžeme okamžitě přinést zlepšení, a soustředit se na vylepšení služeb jako celku, aby hráči co nejdříve pocítili pozitivní změny.“

Je něco, co by sis rád odnesl z Mstětic do Vinoře? Existuje něco, co považuješ za klíč k úspěšnému golfovému resortu?

„Jednoznačně důraz na hráčskou komunitu.

Golfový resort není jen o hřišti, ale hlavně o lidech, kteří ho tvoří. Klíčem k úspěchu je budovat silnou komunikaci a vztah s hráči, vytvářet přátelskou atmosféru a poskytovat kvalitní servis s profesionálním přístupem.

Právě díky tomu se z resortu nestane jen místo ke hře, ale skutečný golfový domov, kam se lidé rádi vracejí.“

Kdyby sis mohl splnit jeden golfový sen – ať už osobní, nebo profesní – co by to bylo?

„Osobně? Chtěl jsem po skončení mise v Mstěticích na půl roku odjet někam za teplem a užít si malý životní timeout…

Realita? Právě teď sedím v kanceláři ve Vinoři, sezóna se rychle blíží a práce nepočká.

Profesně? Chci vybudovat resort, který se stane ikonou českého golfu – místo, kam hráči jezdí nejen kvůli skvělému hřišti, ale i kvůli atmosféře a jedinečnému zážitku.“

Za rozhovor děkuje Jan Hrubeš
📸 Foto: Jarda Kuracina