Konec jedné éry. Tiger se po 27 letech rozešel s Nike
Téměř 15 miliard korun, tolik měl hvězdný golfista Tiger Woods vydělat na spolupráci s Nike od roku 1996. Nic ale netrvá věčně.
Tiger Woods a ikonické logo společnosti Nike, to jsou věci, které patřily v mysli každého golfového fandy nerozlučně k sobě prakticky od nepaměti. Nejznámější golfista všech dob byl přes dvě desítky let jedním z globálních ambasadorů této značky, slavnější bylo snad jen spojení Nike s legendou jiného sportu, dnes už bývalým basketbalistou Michaelem Jordanem. Tento týden ale Woods potvrdil, že jeho kontrakt s oděvním gigantem je po sedmadvaceti letech minulostí.
Tiger Woods dostal Nike ke golfu a vyprodal mu míčky za miliardy. Teď s firmou po 27 letech končí
„Doba naší spolupráce byla plná úžasných momentů a vzpomínek, kdybych je chtěl vyjmenovat, trvalo by to nekonečně dlouho,“ napsal Woods na svém instagramovém účtu a neopomněl zmínit spoluzakladatele slavného brandu Phila Knighta. „Jeho vášeň a vizionářství pomohly nastartovat značku Nike Golf a chtěl bych mu za to osobně poděkovat,“ dodal patnáctinásobný vítěz majoru.
První smlouvu s Nike podepsal Woods hned v roce 1996, když přešel k profesionálům, za pětiletý kontrakt tehdy zinkasoval čtyřicet milionů dolarů. Jeho spolupráce s americkou společností zahrnovala mimo jiné jeho vlastní oděvní kolekci, a dokonce i logo, desítky předních světových hráčů dodnes nosí boty jeho značkové řady, a Tiger také dlouho hrával s holemi Nike – než ovšem firma přestala golfové vybavení v roce 2016 vyrábět. Woods tehdy přešel na hole TaylorMade a míče Bridgestone, nadále ovšem oblékal od hlavy až k patě produkty svého letitého sponzora.
O tom, že legendární hráč svůj poslední desetiletý kontrakt s Nike neprodlouží, se šuškalo od prosincového PNC Championship, Woods také absentuje v letošním kalendáři značky, kde jinak pochopitelně nemohl chybět. Zda jej získala některá konkurenční společnost, není jasné, objevily se ale spekulace o tom, že by měl mít na stole nabídku kontraktu právě od firmy TaylorMade, a to v hodnotě 450 milionů dolarů.
„Před více než dvaceti sedmi lety jsem měl to štěstí navázat spolupráci s jednou z nejznámějších značek na světě. Dny, které od té doby uplynuly, byly naplněny tolika úžasnými okamžiky a vzpomínkami, že kdybych je začal vyjmenovávat, mohl bych pokračovat donekonečna“
Samotný Woods prozatím fandům pouze vzkázal: „Lidé se mě ptají, zda nyní začne nějaká nová kapitola. Samozřejmě, že začne. Uvidíme se v LA!“ Právě v Los Angeles hostí Woods každoročně klání Genesis Invitational, je tedy pravděpodobné, že už za měsíc (v termínu od 15. do 18. února) se tedy dočkáme jeho dalšího ostrého turnajového startu.
Partnerství Nike s Tigerem Woodsem se bez nadsázky dá přirovnat ke spolupráci, kterou firma měla s neméně hvězdným sportovcem, basketbalistou Michaelem Jordanem, s nímž před desítkami let vymyslela novou, dnes miliardovou značku. Podle serveru Fortune měl na ní Woods vygenerovat až 660 milionů dolarů, tedy necelých 15 miliard korun, které obdržel za to, že Nike dělal jméno na hřišti i mimo něj.
Nemůžete se už dočkat? Ukrátit čas si můžete kliknutím na druhý z odkazů pod článkem, kde najdete nejpovedenější či naopak nejméně povedené Woodsovy fotografie ve vybavení značky Nike, pod třetím z odkazů pak pro změnu nejslavnější televizní reklamy s Tigerem od této značky.
https://www.pgatour.com/article/news/latest/2024/01/08/tiger-woods-announces-nike-split?
https://golfweek.usatoday.com/gallery/pga-tour-tiger-woods-nike-gear-photos/
https://golfweek.usatoday.com/lists/best-tiger-woods-nike-ads-commercials-frank-masters/
Připravil: Lukáš Pařenica, převzato z Golfinfo.cz