Tiger Woods v právním sporu kvůli novému logu značky Sun Day Red

Sdílet
Tiger Woods launches his own clothing line ‚Sun Day Red‘
Sun Day Red / Planet / Profimedia

Tiger Woods čelí obvinění z krádeže loga své značky Sun Day Red

Tiger Woods se ocitl uprostřed kontroverze spojené s jeho novou značkou Sun Day Red, kterou vytvořil ve spolupráci se společností TaylorMade Golf. Společnost Tigeraire, zabývající se výrobou chladicích produktů pro sportovce, tvrdí, že logo Sun Day Red je až příliš podobné jejímu vlastnímu designu. Podala proto stížnost k americkému Úřadu pro patenty a ochranné známky (USPTO), ve které uvádí, že Woods porušil jejich práva na ochrannou známku a jeho logo může spotřebitele uvádět v omyl.

Jak došlo k právnímu konfliktu?

Na začátku roku 2024 oznámil Woods konec svého dlouholetého partnerství se společností Nike, čímž uzavřel kapitolu spolupráce trvající téměř tři desetiletí. Woods následně uvedl na trh svou novou značku Sun Day Red, jejíž logo bylo navrženo se symbolikou patnácti tahů reprezentujících počet titulů z major turnajů. Podle Tigeraire je však grafika podobná jejich logu, které rovněž zobrazuje skákajícího tygra, což vyvolalo obavy o možnou záměnu mezi těmito dvěma značkami.

Tigeraire, založená v roce 2020, se zpočátku specializovala na chlazení pro sportovní týmy a vyvíjela systémy například pro tým LSU Tigers. V průběhu let se firma zaměřila i na trh s golfovými produkty, což jí dodává další důvod k obavám o zaměnitelnost loga s Woodsovou novou značkou. Podle Tigeraire Woodsova značka záměrně využila podobného motivu, aby těžila z jejich již etablovaného trhu.

Odpověď ze strany Sun Day Red

Sun Day Red a Tiger Woods reagovali žalobou u federálního soudu, kde se snaží prokázat, že logo jejich značky je dostatečně odlišné a že k žádnému porušení právních předpisů nedošlo. Woodsova právní zástupkyně zdůraznila, že logo Sun Day Red obsahuje unikátní prvky a je výsledkem originálního designu, který nereflektuje žádné z prvků Tigeraire.

Na rozdíl od běžného postupu, kdy se tyto spory řeší výzvou k ukončení používání loga, se případ již dostal k soudu, což svědčí o tom, že Woodsova společnost je připravena bojovat a obhájit svou značku. Sun Day Red obvinil Tigeraire z toho, že se snaží využít vzniklého sporu k získání finančního odškodnění a poškození pověsti Woodsovy značky.

Budoucí plány Sun Day Red

Navzdory probíhajícímu právnímu sporu Sun Day Red pokračuje ve svých aktivitách. Zatímco nyní jsou jejich produkty dostupné pouze prostřednictvím oficiálních webových stránek, v roce 2025 plánuje Woodsova značka vstoupit na velkoobchodní trh a nabídnout i kolekce zaměřené na ženy a juniory.

I přes současné komplikace zůstává Woods odhodlaný značku dále rozvíjet. Zatímco se zotavuje z nedávné operace zad, Sun Day Red pokračuje ve své činnosti a Woods věří, že se mu podaří celý spor úspěšně vyřešit a vyhnout se dlouhodobým právním tahanicím.

Woodsova současná situace

Právní spor přichází v době, kdy se Woods stále zotavuje ze své šesté operace zad, která proběhla v červenci 2024. Jeho zdravotní stav i nadále zůstává překážkou pro jeho návrat na golfové turnaje. Bývalý první hráč světa doufá, že se zotaví včas, aby se mohl zúčastnit alespoň PNC Championship se svým synem Charliem.

Přes všechny tyto problémy Woods neztrácí víru ve svou značku a dělá maximum pro to, aby Sun Day Red rostla a stala se významným hráčem na trhu sportovního oblečení.

Zdroj: GolfMagic.com, CNBC, Front Office Sports