Woodsovo Sun Day Red míří na luxus, ale je cena za markovátko opravdu přijatelná?

Sdílet
Kredit: KEVORK DJANSEZIAN / GETTY IMAGES NORTH AMERICA / Getty Images via AFP / Profimedia

Tiger Woods nedávno představil svou značku Sun Day Red, zaměřenou na prémiové golfové vybavení a doplňky. Jedním z nejnovějších produktů je limitovaná edice markovátka na míček, nabízená za 50 dolarů (přibližně 1 160 Kč), což okamžitě vyvolalo smíšené reakce mezi golfovými nadšenci.

Nové markovátko je vyrobeno z vysoce kvalitního kovu a zdobí ho ikonické logo Sun Day Red s motivem tygra, což značka prezentuje jako exkluzivní sběratelský kousek. Mnozí fanoušci však tuto cenovku považují za přehnanou. Na sociálních sítích se objevily názory, že za markovátko si lze například v klubovně Augusty pořídit podobný produkt za zlomek ceny. Jeden fanoušek vyjádřil zklamání a napsal: „Miluji Tigera, ale tohle je pro za mě NE,“ zatímco jiný poznamenal, že taková cena působí spíše jako aprílový žert než seriózní nabídka.

Právní spor o ochrannou známku

Sun Day Red se kromě cenové kritiky potýká také s právními problémy. Společnost Tigeraire, výrobce chladicích produktů pro sportovce, podala k Úřadu pro patenty a ochranné známky USA námitku proti ochranné známce Sun Day Red. Tigeraire tvrdí, že Woodsova značka ve spolupráci s TaylorMade porušuje jejich chráněné logo, což podle společnosti vytváří spotřebitelskou zmatenost. TaylorMade, která pomáhá Woodsovi s rozvojem značky, se brání a tvrdí, že má plnou důvěru v právní zabezpečení své ochranné známky.

Symbolika značky a oficiální debut

Název Sun Day Red odkazuje na Woodsovu tradici nosit červené oblečení v nedělních závěrech turnajů, během nichž si připsal svých 15 vítězných majorů. Oficiální spuštění značky proběhlo 1. května, kdy Woods představil produkty veřejnosti v pořadu The Tonight Show s Jimmym Fallonem. „Je to o tom, dát na první místo sportovce a navrhnout oblečení, které jim umožní dosáhnout lepších výkonů,“ vysvětlil Woods.

Filosofie značky: Na míru pro aktivní životní styl

Podle oficiálních stránek je značka určena pro ty, kdo „vedou aktivní životní styl a hledají oblečení, které se hodí na hřiště, do posilovny, kanceláře i kamkoli je jejich rušný život zavede.“ Každý kus oblečení je navržen tak, aby zlepšoval sportovní výkon, minimalizoval rozptylování a poskytoval maximální harmonii mezi myslí a pohybem. Výrobky jsou navíc vyráběny z látek, které mají zlepšovat funkčnost a odolnost vůči každodenním podmínkám.

U nás v Sun Day Red máme něco, co nikdo jiný nemá – jednoho z největších a nejuznávanějších sportovců na světě. Pod vedením Tigera budeme vytvářet špičkové výkonnostní oblečení pro ty, kteří sdílejí naši vášeň pro hru a soutěžení – v golfu i v životě,“ uvádí oficiální web značky.

Kontroverzní cesta značky Sun Day Red

Od svého uvedení na trh se Sun Day Red setkává s rozporuplnými reakcemi. Ačkoli některé produkty, jako ikonické červené polokošile, byly okamžitě vyprodány, jiné produkty, včetně tohoto markovátka, vyvolávají otázky o cenové strategii a právních problémech, které mohou být překážkou v dalším rozvoji. Zůstává otázkou, zda vysoká cena skutečně odráží hodnotu a exkluzivitu produktů, nebo zda jde spíše o marketingový tah cílený na prémiový segment trhu.